Noslēdzies medijpratības konkurss

Noslēdzies medijpratības konkurss

Noslēdzies Baltinavas vidusskolas izsludinātais medijpratības konkurss “Es veidoju mediju saturu”. Paziņojam, ka uzvarētāja ir Agrita Luīze Kušnire, kura iesniedza rakstu “Uzdrīkstēšanās jaunai pieredzei”. Agrita savā rakstā vēsta par piedalīšanos starptautiskā projektā Erasmus+ programmas ietvaros, kad viņa vienu nedēļu no 5.-16. martam pavadīja Rumānijā kopā ar jauniešiem no dažādām valstīm.


Dāvis Kozlovskis un Ervīns Kleins (9.klase) savā konkursa darbā stāsta par sportisko audzināšanu savā skolā, savukārt Romualds Bolgarovs (9.klase) izveidojis ļoti noderīgu rakstu par to, kādā veidā viņaprāt var dzīvē noderēt skolā iemantotās zināšanas.


Atsaucība konkursam nebija liela, tādēl konkursa darbu vērtēšanas komandas vārdā saku lielu un patiesu PALDIES Agritai Luīzei, Dāvim, Ervīnam un Romualdam par to, ka viņi atrada laiku un gribasspēku iesūtīt savus darbus konkursam. Apbalvoti tiks visi konkursa dalībnieki. Sekojam līdzi informācijai!


Baltinavas novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Silvija Buklovska



Agrita Luīze Kušnire " Uzdrīkstēšanās jaunai pieredzei"


Prieks, saviļņojums un neliels satraukums, saņemot apstiprinājumu dalībai vienreizējā projektā. Erasmus+ programmas ietvaros 5.-16. martu pavadīju siltajā Rumānijā.
Projekta “YOU(TH) SHOULD VOTE” mērķis bija palielināt izpratni par Eiropas Parlamenta vēlēšanām, kuras notiks 25. maijā. Pilsētiņā Sarata-Monteoru satikās jaunieši no 7 valstīm- Igaunijas, Latvijas, Lietuvas, Spānijas, Itālijas, Rumānijas un Grieķijas. Latvijas grupu un organizāciju “Uz jauno krastu” pārstāvēja seši jaunieši no Rēzeknes, Jēkabpils, Rīgas, Alūksnes un Baltinavas. Projekta sākumā dalībniekiem bija iespēja iepazīt vienam otru caur dažādām radošām darbnīcām, turpinājumā, sadaloties dažādās grupās pa vienam pārstāvim no katras valsts, darbnīcas tika koncentrētas uz vēlēšanu nozīmi, aktualitāti un situāciju katrā valstī un Eiropā, notika diskusijas par to, kāda ir cilvēku attieksme, kādi ir viņu uzskati un kādi faktori ietekmē balsošanas aktivitāti vai pasivitāti. Projekta noslēgumā tika izveidotas divas grupas- viena grupa veidoja informatīvos materiālus kā bukletiņus, flajerus (skrejlapas) un plakātus par Eiropas Parlamenta vēlēšanām, un otrās grupas uzdevums bija izveidot trīs izglītojošus, pamācošus un radošus video. Es piedalījos vienā no video tapšanas grupām, kuras koncepts bija par balsošanu kā izvēli, un ka katrai rīcībai, izvēlei ir sekas.
Paralēli darbam neizpalika arī atpūta. Noteiktās dienās tika rīkoti interkulturālie vakari, kuros valstis klāja galdā savus labākos un raksturojošākos ēdienus un dzērienus. Latvieši jauniešiem iemācīja arī “Plaukstiņpolku”, par kuru visi bija sajūsmā. Vakara noslēgumos jaunieši varēja brīvā atmosfērā iepazīties tuvāk, apspriest sev interesējošās tēmas un vienkārši jauki pavadīt laiku. Dalībnieki iepazinās ar Rumānijas kultūru, tradīcijām, devās ekskursijā uz Magura kalniem, vienu no skaistākajām pareizticīgo baznīcām un vulkānu Noroiosi. Noslēgumā Buzau pilsētā jaunieši saņēma sertifikātu (Youth pass) par dalību projektā un ar bagātu pieredzi, neaizmirstamām atmiņām, gandarījumu, jaunām zināšanām un prieka asarām atvadījās un devās uz Bukaresti, kur lidostā sākās mājupceļš.
Ļoti novērtēju Erasmus+ programmas atbalstīto projektu un esmu pateicīga par iespēju tajā piedalīties, zināšanām un jaunajiem draugiem, ko ieguvu. Pateicoties projektam, es uztveru lietas nedaudz savādāk un skatos uz pasauli kā neizmērojamu iespēju zemi, uzskatu, ka vajag uzdrīkstēties un izmantot katru iespēju, ko dzīve piedāvā.


Romualds Bolgarovs «Skolas zināšanu izmantošana dzīvē»


Mūsdienās mēs saskaramies ar dažādām dzīves situācijām, kuras tika mācītas skolā. Pastāv jautājums-kur mēs savas uzkrātās zināšanas varam izmantot savā turpmākajā dzīvē?
Samaksājot par pirkumu veikalā, izdod atlikumu, bet bez matemātikas zināšanām to saskaitīt ir grūti vai laika ietilpīgi. Bez matemātikas nevar izskaitļot, piemēram, procentus, kad ir akcija var aprēķināt vai ir izdevīgi veikt pirkumu. Bez ģeometrijas zināšanām ir grūtāk uztaisīt remontu istabā, jo tam ir nepieciešamas elementāras darbības un ir jāveic materiālu aprēķinus. Vēl piemērs: sociālā zinātne palīdz izprast savas tiesības un intereses, pateicoties tai jūs varēsiet vērsties attiecīgajās iestādēs dažādās dzīves situācijās. Latviešu valoda un literatūra palīdz mums pareizi formulēt teikumus, izteikt savu viedokli, analizēt, rakstīt paskaidrojumus, domrakstus un daudz ko citu. Mūsu dzīve ir cieši saistīta ar fizikas likumiem. Tā palīdz aprēķināt dažādu mehānismu un ierīču darbību. Pateicoties fizikai tika izgudrots ledusskapis, gludeklis, dators un daudzi citi gadžeti. Pateicoties ģeogrāfijai ir vieglāk orientēties, ceļot, uzzināt par dažādām valstīm daudz ko interesanta. Svešvalodas palīdz sarunāties ar cilvēkiem no dažādām valstīm, dibināt kontaktus, iepazīt svešas zemes. Mūsu dzīve ir neiedomājama bez svešvalodu zināšanām.
Protams, mūsdienās var izmantot kalkulatoru, internetu un citus resursus, bet tie cilvēki, kuri saka, ka skolā uzkrātās zināšanas nav nepieciešamas, viņi vienkārši nesaprata, kāpēc viņi mācījās skolā. Tomēr attīstības līmenis būs acīmredzams no tiem, kuri nepaslinkoja skolā.


Dāvis Kozlovskis, Ervīns Kleins «Sportiskā audzināšana mūsu skolā»


Sports ir neatņemama cilvēka dzīves sastāvdaļā, kurš ir vajadzīgs visiem cilvēkiem gan jauniem, gan veciem. Mūsu skolā, Baltinavas vidusskolā, sports ir īpaši neatņemama mācību sastāvdaļa. Stundās un ārpus stundām brīvajā laikā, to nodrošina mūsu foršais skolotājs Vjačislavs Gamazins. Pateicoties viņa ilggadējai pieredzei un zināšanām, viņš spēj mūs trenēt un sniegt nepieciešamo informāciju, lai mēs gūtu panākumus sportā. Ja nebūtu tāda sporta skolotāja, kurš ir stingrs, mēdz pajokot un neatlaidīgs, kurš spēj komandu novest līdz sacensībām, mūsu skolai nebūtu tādu kausu. Jo viņš spēj noorganizēt tikšanu uz sacensībām.
Sporta spēlēs aizraujošākais ir komandas spēle, uzticēšanās citiem, komandas biedriem, jo kopīgi mērķi savieno sportistus. Pat ja neizdodas sasniegt iecerēto rezultātu, skolotājs mudina nepadoties un cerot, ka nākamreiz izdosies, pat ja nē, viņš tāpat jūs atbalstīs. Nevajag nolikt rokas lejā, bet trenēties.
Mums ir paveicies, ka mums ir tāds skolotājs, kurš prot ieinteresēt.