Informatīvā kampaņa "Radi Latvijā! Konkurē pasaulē!"

Informatīvā kampaņa

Latvijas ekonomikai jābalstās uz inovācijām un augstas pievienotās vērtības produkcijas eksportu

“Ražot produktīvāk nozīmē būt priekšā saviem konkurentiem, vairāk laika un resursu veltīt inovācijas un pētniecības iesaistei ražošanā, darbinieku kvalifikācijas celšanai un virzībai uz ārvalstu tirgiem. Produktivitātes pieaugums ir uzņēmuma un valsts stabilas ilgtermiņa attīstības nosacījums. Uzņēmējs, kurš apzinās produktivitātes nozīmi, iegulda darbinieku apmācībās, modernizē ražošanu un izmanto valsts piedāvātos risinājumus. Produktivitātes paaugstināšana ir plats solis starptautiskās konkurētspējas palielināšanā un līdz ar to eksporta virzienā,” uzsver ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.
Ekonomikas ministrija uzsāk informatīvi skaidrojošu kampaņu Latvijas uzņēmumu konkurētspējas veicināšanai “Radi Latvijā! Konkurē pasaulē!”, kuras mērķis ir uzrunāt, informēt, izglītot un motivēt uzņēmējus un sabiedrību kopumā kļūt konkurētspējīgākiem, sekmējot uzņēmēju un sabiedrības izpratni par produktivitāti kā ilgtspējīgas Latvijas ekonomikas izaugsmes pamatu, informējot par piedāvāto valsts atbalstu uzņēmējiem konkurētspējas kāpināšanai, veicinot biznesa domāšanas maiņu un motivējot uzņēmējus palielināt investīcijas produktivitātes kāpināšanā.
Latvijas ekonomika turpina augt, ko apliecina iekšzemes kopprodukta kāpums 2018. gada trešajā ceturksnī par 4,8% salīdzinājumā ar pērnā gada attiecīgo periodu, savukārt vidējais atalgojums valstī 2018. gada otrajā ceturksnī sasniedza 1004 eiro pirms nodokļu nomaksas, pirmo reizi vēsturē pārsniedzot tūkstoti eiro. Latvijas uzņēmējdarbības vide starp 190 valstīm Doing Business 2019 ziņojumā ierindota augstajā 19. vietā, bet starp Eiropas Savienības dalībvalstīm Latvija ierindojās septītajā vietā, kas ir par vienu pozīciju augstāk nekā pērnā gada novērtējumā. Tomēr Latvijas tautsaimniecības produktivitātes rādītāji 2017. gadā bija tikai 47% no Eiropas Savienības dalībvalstu vidējā līmeņa, kas var negatīvi ietekmēt ilgtermiņa ekonomikas izaugsmi un Latvijas konkurētspēju globālajā tirgū.
Tādēļ mēneša garumā uzņēmējiem un sabiedrībai intensīvāk skaidrosim par investīciju nozīmi ražošanas modernizācijā, cilvēkkapitālā, inovācijās un mārketinga aktivitātēs, kas ļautu ražot arvien augstvērtīgāku produkciju, palielinātu uzņēmumu eksportspēju, uzlabotu Latvijas konkurētspēju un atpazīstamību, un turpinātu celt sabiedrības labklājības līmeni. Informatīvās kampaņas saukļi Investē! Konkurē! Eksportē! atspoguļo vēlamo uzņēmējdarbības un tautsaimniecības modeli Latvijā, kurā ekonomika balstās uz inovācijām un augstas pievienotās vērtības produkcijas eksportu.
Kampaņu ievadīja paneļdiskusija par produktivitātes kāpināšanas nozīmi uzņēmumu un Latvijas tautsaimniecības konkurētspējas veicināšanā, kas notika Ekonomikas ministrijā š.g. 7. novembrī pulksten 12.00. Diskusijas moderators bija žurnālists un ārpolitikas pētnieks Mārtiņš Daugulis, savukārt dalībnieku vidū bija Ekonomikas ministrijas pārstāvji, vadošie Latvijas makroekonomikas eksperti, Latvijas Darba devēju konfederācijas pārstāvji un dažādu nozaru uzņēmēji, kas dalījās pieredzē par produktivitātes kāpināšanas nozīmi uzņēmumu un tautsaimniecības konkurētspējas paaugstināšanā. Diskusijas ierakstu aicinām vērot Ekonomikas ministrijas Youtube kontā: www.youtube.com/watch?v=0LuP3HJKTEI Kampaņas tālākajām aktivitātēm aicinām sekot līdzi Ekonomikas ministrijas Facebook kontā.